Löpträning (jogg)

Jag verkligen älskar mina köparskor och går i dem nästan jämt, jag får mindre och mindre ont av dem för varje gång. Dock fick jag skapligt ont i dag då jag antagligen spände fötterna mycket mer när jag idag intog Rydsspåret som har ett väldigt mjukt underlag. Planen var att ta 5 (4,8km) kilometersspåret och börja med att gå och sedan jogga 1 och absolut max 2 kilometer. Dagen till ära fick jag sällskap av min goda vän Ulrika som manade på och peppade mig hela vägen och med hennes hjälp slutade dagens runda på 1,2 kilometer promenad och 3,6 kilometer jogg.

De sista 500 metrarna fick jag håll men fortsatte ända in i mål och det kändes verkligen som jag skulle gå åt men runt kom jag. Väl hemma kunde jag konstatera att det blev längdrekord med 600 meter och att jag jämfört med förra löprundan nu förbättrade min tid från 10:49 min/km till 9:19 min/km. Dessutom var underlaget mjukare och mer kuperat idag jämfört med tidigare runda så jag är mer än nöjd!

I slutet av rundan blev vi dessutom omsprungna av Janne som kom i full kareta förbi oss, men en dag ska jag ge honom en match i spåret ;)

868d4ac8208d11e3a92822000aeb0d34_7

Det här inlägget postades i Löpning, Träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Löpträning (jogg)

  1. JanneNo Gravatar skriver:

    Bra kört! :)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>